מלא פרטים להתחיל להרגע!

הורד עכשיו ותתחיל להרגע :)

על החיים מטאפורות ומי שאתה באמת

Home/בלוג, כללי, מובחרים/על החיים מטאפורות ומי שאתה באמת

מי שאתה באמת זה הרבה יותר מכל מה שאתה יכול לדמיין. מה היה קורה אם היית מרגיש מחובר למקום בטוח ושקט בתוך עצמך לא משנה באיזה נסיבות או סיטואציות כסוג של עוגן פנימי לעצמך האמיתי שהוא תמיד בטוח ושקט מתחת לכל הסערות.

איך היית מתנהל ממקום כזה?. מרביתנו נסגרים ומכסים את החלקים האותנטים שלנו כשבאים במגע עם ה'עולם' ,יחסים עבודה וסביבה חיצונית. נסה לדמיין, אם היית יוצר את כל היחסים שלך אפילו עם הלקוחות שלך ממקום של מי שאתה באמת, כמה היה לך יותר קל לדבר איתם לשאול בשלומם ולהנות מהקשר שלך איתם בכל מצב ללא יוצא מהכלל.

בעולם המערבי אנו מתפצלים, פסיכולוגים יצדיקו את הפיצול הזה בתירוצים שונים. אך מדוע נכון להצדיק יציאה זמנית של האישיות והאושר של מי שאתה במפגשים או ביום יום לתקופות כל כך ארוכות.

שאלו את עצמכם, כמה שעות ביום אתם מרגישים את האושר והעושר של מה שנמצא בכם ובעולם מסביב… אהבה, רגיעה מחשבתית, הנאה מהרגע ואפילו ציפיה לדברים מופלאים שיכולים לקרות לכם?.

זה פשוט מעניין לראות את האופן שבו רעיונות ומטאפורות נכנסות לשפה של מה שאנו עושים ביום יום. למשל שהחיים או העסק הוא מאבק תמידי?… זה יכול להיות שימושי לחשוב על איך היית אתה רוצה שזה יהיה?, ואז לבחור שזה יהיה ככה. כי הדרך היחידה שזה יכול להיות קשה או מסובך או מתסכל היא ע"י שאני אבחר שזה יהיה כך וזו האנרגיה שאטעין לעסק או לנושא בחיים, זה מה שמאפשר לזה להיות כך.
בשמיעה ראשונה זה יכול לעורר התנגדות, כי הרי למוח יש את כל ההסברים למה מה שאני חושב נכון!. אך, אם מוכנים לקבל את איך שהמוח עובד, אז מגלים שיש את החלק החושב ויש את המוכיח והם עובדים באותה מחלקה אך מתעלמים אחד מהשני לגמרי. כי החלק המוכיח תמיד יוכיח שמה שאני חושב נכון, הנה עובדה לא מתיחסים אלי לא מכירים בי… או ההפך זה לא משנה, העובדה היא שהרעיון שיש לך על איך ה'דברים' עובדים תמיד יפעיל את המוכיח למצוא את זה שזה עובד ככה.

אם מקבלים את זה, יותר קל לעשות שינויים לאיך אני רוצה שזה יהיה?. יש אמרה מאוד יפה, שמסכמת את זה במשפט אחד והיא "זה לוקח הרבה מאוד אנרגיה שתהיה לך בעיה", לוקח הרבה אנרגיה להחזיק בעיה במקום ולהשאיר אותה שם עוד יותר.
כך שזה גם נכון לומר שזה לוקח הרבה אנרגיה לעסק להיות מאבק תמידי. ובכלל בעולם העסקי יש מטאפורות מאוד מעניינות לאיך זה עסקים במיוחד בישראל, עסקים זה כמו מלחמה צריך מרפקים ועוד כל מיני החלטות שונות של איך זה צריך להיות, מי אמר?… לפי מי זה נכון?. זה אף פעם לא נכון, לכל מטאפורה כזו יהיו יתרונות וחסרונות. אך זה יכול להיות שימושי לחשוב איך אני רוצה שזה יהיה בשבילי?. נסו לחשוב על עסק כצמח שיש לגדל אותו? לדוגמא, לא יעזור כאן להילחם בשורשים ולקרוע אותם או להאיץ את הזמן יותר ממה שזה צריך לקחת באופן טבעי לצמח לצאת עם הפירות שלו לעולם.

מה המטאפורה שלכם לחיים?. אני כל הזמן שומע סביבי שהחיים צריכים להיות מאבק, למי שקורא את הטיפים שלי יש טיפ שמדבר על מילים כמו צריך חייב שמראות על מקום שחסר בו בחירה. אז, אני יכול להבין מאיפה זה מגיע אבל, זה משפיע וגורם גם לי לחשוב ככה לפעמים, ואם זו המטפאורה של מה זה החיים איזה באסה זה יכול להיות. אני אישית מעדיף הרבה יותר את המטאפורה שהחיים הם כמו מסע והרפתקאה וזה הרבה יותר שימושי ומעורר סקרנות וציפיה לדברים מופלאים שיכולים לקרות בכל רגע.

מה המטאפורות המלוות שלכם לחיים? לעבודה? ליחסים?… אל תמעיטו בערך שלהם כי הם האנרגיה שאתם מכניסים לתוך המושא. מה שקורה סביבנו פשוט קורה המשמעות וכל הדרמה שמסביב לעולם לא קורית בחוץ. שום דבר לא מאכזב בעולם, אם משהו מאכזב הוא מאכזב אצלי בראש בלבד.

קחו נשימה עמוקה, אולי אפילו תעצמו עינים וחשבו אם לא הייתם צריכים להגדיר את עצמכם בשום צורה ולתת הסברים לאחרים והצדקות לגבי מי שאתם?, מה הייתם חווים בפנים כאשר אתם מקבלים את מי שאתם בדיוק איך שזה מופיע… יחד עם כל מה שעולה בכם ואפילו.. משהו שהוא גדול הרבה יותר מתיאור פשוט של כרטיס הביקור שלכם. וקחו עוד נשימה עם חיוך פנימי תוכלו לפקוח עיניים, ולהרגיש מצוין.

ומה היה קורה אם מהמקום הזה הייתם יוצרים את מערכות היחסים שלכם, יחסי העבודה מפגשים ובעצם כל רגע בהווה… כמה אנרגיה הייתה לכם כאשר אתם מחוברים למי שאתם באמת ואיזה נוח הייתם מרגישים בסיטואציות השונות בחיים שלכם. אתם זוכרים מה שהזכרתי למעלה, "לוקח הרבה מאוד אנרגיה להחזיק בעיה או להיות במאבק". לפעמים זה נראה כאילו שכחנו את האפשרות הזו להירגע ולקבל שאנו הרבה יותר מכל מה שאפשר לדמיין, והסכמנו למטאפורות לגבי עצמנו לגבי החיים לגבי עבודה לגבי אך דברים צריכים להיות.

שום דבר אינו עובדה הכול רק אפשרויות, ואנו בוחרים איזה אנרגיה להביא לתוך אותם תחומים ונושאים בחיים שלנו. זה יכול להיות קשה לשנות את הגישה וההסתכלות אבל, זה בטוח דורש הרבה יותר מאמץ להחזיק את הבעיות והמאבקים למשך כל החיים, אז נסו לשחרר ממה שמקובל לחשוב שדברים צריכים להיות ולבחור איך אתם הייתם רוצים שדברים יהיו בשבילכם.

מתנה ממני קובץ להורדה אודיו חינם! [Download not found]

3 Comments

  • Your place is valueble for me. Thanks!…

    Hector Melchor 04.04.2012
    • hey that's great to know….. thank's for taking your time going over some stuff around here. 🙂

      admin 04.04.2012