מלא פרטים להתחיל להרגע!

הורד עכשיו ותתחיל להרגע :)

למה צריכים לחשוב באופן לא מקובל אם רוצים לעשות שינוי

Home/כללי, מובחרים/למה צריכים לחשוב באופן לא מקובל אם רוצים לעשות שינוי

מה כותבים בפוסט שיתן לקוראים ערך, וחוויה משמעותית?. כשאני חושב על איך הראש שלי עובד, אני מוצא שכאשר הוא דווקא מפסיק לעבוד באופן המקובל הלינארי מוביל מנקודה A לנקודה B עובר ממחשבה אחת לשניה, דווקא שם מתגלה המרחב והפוטנציאל העצום שטמון ביכולת של המוח והנשמה להוביל את האדם לכיוון של משמעות מימוש עצמי, וחברים זה לא נקודה B זה משהו רחב הרבה יותר ובאותו זמן גם ספציפי בכל רגע, זה משהו שמתרחש בהווה.

ראיתי הרצאה של TED לא מזמן של ילד שלומד מחוץ למערכת הוא קורא למסגרת הלימודים שלו hack School , והוא הדהים בכישורים והיכולת להעביר שיחת מוטיבציה מרגשת ב TED תחשבו על זה לא כולנו היינו ב טד עדיין, אבל מה שנגע בעיקר היה המסר.

הוא התחיל בשאלה, שתמיד שואלים ילדים מה תרצו להיות שתהיו גדולים, ומצפים לתשובות של סטטוס מעמד, מקצועות רופא, עו"ד וכל מיני רעיונות של מבוגרים. ואח"כ בלימודים הרגילים מעצבים את המחשבה להתאים למסגרות של החיים, כאשר הוא תמיד בעיניים של ילד היה רוצה משהו מאוד פשוט, להיות שמח. Be Happy. וכאשר מתבוננים במערכות הלימודים וכל המסגרות הפורמאליות עד כמה הן בונות את תכנית הלימודים כסביבה תומכת בקריטריונים שנמצאו הכי קרובים ומשפיעים על להיות שמח, מעצמך מההשגים הרלוונטים ששונים מאדם לאדם, בסגנון חיים שכולל התייחסות למרכיבים של שמחה?. לא תמיד. נכון?.

הוא זכה שמשפחתו מקיימת סגנון לימוד אחר מחוץ לסיסטם, שם הוא לימד את עצמו בשלוב של אינטליגנציות, וסביב עולם תוכן שמדבר אליו, סקי. ותשמעו אפשר ללמוד את הבסיס ללמידה סביב כל תוכן, ולא חייבים סתם ללכת עם הזרם. בתהליך הוא למד, השתתף ועזר כשוליה בעסק שקשור לסקי השתתף עם חברים לספסל הלימודים הדומה לשלו בפעילויות חוץ ונהנה והתפתח והכול תזכרו כאשר המיקוד הוא בלהיות שמח ולשמר ולתרגל סגנון חיים שמתייחס לקריטריונים האלו של איך להיות שמח ולהשאר. ולא בעתיד אחרי כל ההישגים.

בסיכום ההרצאה המרגשת הוא אמר משפט מדהים, "היום יש לי רעיון איזה דברים אני ארצה להתעסק אתם בעתיד אבל אם שואלים אותי מה אני ארצה להיות כשאהיה גדול, אני עדיין עונה להיות שמח.".

האם לא כולנו רוצים להיות שמחים, מרוצים ומסופקים יותר כנהיה גדולים?. ומתי זה מתחיל?. התשובה שאני יכול להשיב עליה היא שזה לא מתחיל אף פעם בעתיד, זה או שזה קורה עכשיו או שזה נשאר משאלה בעתיד. כי מה שאנו רוצים להיות אנחנו כבר רק שאנו מסתירים זאת מעצמנו או ששכחנו את החשיבה הלא לינרארית, זאת שעוצרת להריח פרח, לראות את השמש מבעד לעננים, זאת שיודעת את מה שהכי חשוב לנו. זאת שרוצה לארגן את החיים סביב הערכים שחשובים לנו ולממש את קיומם בחיים. ונכון העולם בדרך לשם, אך עדיין מבוסס על מערכת שווי אחרת מאשר אוכלוסיה שמחה, תכנון ערים שמתייחס לקריטריונים של אושר התושבים, אבל ברמת האדם… אף אחד לא יכול לתכנן בשבילך את מה שאתה רוצה להיות שתהיה גדול.

הילד הנחמד בטד אמר שלבית ספר שלו הוא קורא Haking School כי בעולם שלנו יש המון תחומים שצריכים hacking, והמושג צריך להיות רחב יותר מעולם המחשבים, צריכים לפרוץ את הדרך בה מתכננים כמעט כל דבר כאשר שורת הרווח המקובלת כיום היא כסף, השורה התחתונה. האמנם?…

השורה התחתונה, עם גדילה של עסקים חברתיים ומיזמים שונים יכולה גם להיות, שביעות רצון של עובדים, העסקה הוגנת של נשים, עידוד של תעסוקה המתחשבת בבאלנס של עבודה בית, לא חסר איפה אפשר לפרוץ את המערכת ולעשות שינויים, כדי שכולנו נוכל להיות יותר שמחים בקלות, או מה שאנו רצינו להיות שנהיה גדולים. ויכול להיות שזה היה להיות מאושרים.

מצרף מדיטציה נחמדה מסיום של סדנה שעברתי בה אפשר להכנס לחשיבה לא לינארית ולהציף מתת המודע משאבים והכוונה להעצמת הביטוי העצמי וליצירת הגשמה עצמית.

[toggle title="מדיטציה לעידוד פעילות עבור הגשמה עצמית" opened="no" ]אני מזמין אותך או אותך לקחת נשימה עמוקה, למלא את כל הריאות באוויר וחמצן, ולשחרר את האוויר ויחד אתו את כל מה שמיותר מה שמכביד מה שאינך צריך אתך עכשיו,.. מצוין!

תוכל אפשר לעצמך לקחת פסק זמן ולהירגע לשקוע אל תוך מקום בתוכך, כזה שבו אתה יכול להתרווח עוד יותר, עם כל נשימה,.. אולי תרצה לעצום את העיניים עכשיו, ולצלול אל תוך המעיין הפנימי בתוכך שרק אתה יכול לדעת בדיוק היכן הוא נמצא, כן בדיוק כך… מצוין!.

תרשה לעצמך להתאקלם במקום זה בתוכך כך שתרגיש נוחות שלווה ורגיעה מקסימליים, אולי מן רגיעה כזו שמעולם לא דמיינת שאפשרית, רגיעה.. כן!… וכאן המקום לומר שיש כאלו שכאשר הם שוקעים לתוך רגיעה עמוקה זה מתלווה עם תחושת התחממות שמתפשטת בגוף, ויש כאלו שמתלווים לכך קולות נעימים תמונות או דימויים מתאימים ויש כאלו שפשוט מתמלאים בכל הגוף בתחושת הרגיעה הנעימה כל כך.., ואיני יודע כיצד אתה או את עושים זאת עכשיו אך אני כן יודע שהדרך בה הנך שוקע לתוך תחושת הרגיעה היא דרך מצוינת, כי היא הדרך שלך.

ועכשיו, במקום הרגוע והשלו בו את/ה נמצא, אני מזמין אותך להיכנס לתוך תמונה דמיונית, ותיקח נשימה עמוקה… תמונה בעתיד אפשרי, אפשר לתת המודע להוביל אותך לסיטואציה בעתיד קרוב או רחוק בו אתה מרגיש סיפוק, עוצמה וביטוי מלא יותר של עצמך, אם זה בתחום אישי, מקצועי או תחום כלשהו אחר שתת המודע בחר להציג בפניך עכשיו.

תיקח מספר רגעים להיכנס לתוך התמונה ולהתמלא בכל החושים במה שאתה רואה מה שאתה שומע שנמצא שם, להרגיש ולשים לב למה שמתחולל בתוכך במקום החדש החזק והבטוח שאתה נמצא בו, תיקח את כל הזמן הדרוש לך להתחבר ולהתמלא במשאבים שנמצאים בך שם… מצוין!.

אתה הרי יודע מהם הדברים החשובים לך ביותר,.. הקרובים ללבך,.. שכאשר הם מתקיימים תחושת הסיפוק, העוצמה והמימוש של מי שאתה באים לידי ביטוי באופן כזה שאולי אפילו תוכל למצוא את עצמך מאושר שם,.. מחייך,.. ושמח מעצם זה שאתה אתה! שאת את!. ביטוי ייחודי שאין לו תחליף המצליח להגשים ולבטא זאת גם ברמה המעשית. כן נפלא!. זה בסדר להיות מוצף בתחושה של הצלחה, שגשוג.. שחרור.. וסיפוק. את/ה גדול מהחיים.

כעת, תוכל להתבונן שוב בעצמך שם במקום שתת המודע בחר להביא אותך אליו,.. ותסתכל על מי שאת/ה מהווה שם,.. אילו פעולות אתה פועל במקום הזה?. איזה כישורים או משאבים בולטים שם במיוחד?. ציין לעצמך 2-3 שאתה מזהה?.

מה הערך החשוב שמניע אותך לעשייה, בסביבה בה הנך פועל בתמונה העתידית הזו שאתה שואף שתתממש בצורה הטובה ביותר עבורך…, קח את הזמן ממש להרגיש זאת בלב. מה את/ה יכול להגיד לעצמך על מי שאת/ה במקום כזה, משפט קצר אך עוצמתי במיוחד שתוכל להגיד לעצמך בביטחון ובאהבה עכשיו.. "אני אדם נפלא המצליח להגשים את מטרותיו", .. או כל משפט אחר שמתאים לך, לשמוע מעצמך על עצמך.. נפלא!.

מכל מקום ובכול שלב, תוכל להתחבר למקום המיוחד והשלו הזה בתוכך ולאסוף כוחות ומשאבים נחוצים עבור מימוש וביטוי הולך וגדל של מי שאת/ה, המממ כן… בדיוק, אין לך תחליף ולכן, גם אין תחרות על המקום והמיקום המיוחד המלא משמעות שאת/ה מהווה!.. יחד עם חיוך מרוצה שמכווץ גם את העיניים, צא לטייל בדמיון במקום הזה ותחזור לשמוע את קולי בעוד דקה מעכשיו…, [לאחר שהייה כדקה] מצוין!.

בעוד מספר רגעים אני אזמין אותך לחזור אל הכאן ועכשיו, אך לפני שתעשה זאת תוכל להניח את היד על הלב ולבקש מתת המודע שלך להפתיע אותך עם מתנה, מסר סמל שהנו בעל משמעות עמוקה ומיוחדת בשבילך. כן זה יכול גם להיות מילה או כל דבר שמעניק לך את מה שאתה צריך בדיוק עכשיו. .. מצוין!.

בהזדמנות זו.., גם תוכל להודות ולהוקיר לעצמך על כל המאמצים שהנך פועל עבור עצמך. בנאמנות ובמסירות כה גדולה.. ולהמשיך ולעשות זאת באופן קבוע. גם לאחר שתחזור לערנות מלאה. ועם תחושה נפלאה זו ויחד עם כל הכוחות שהתחזקו בך, תוכל להתחיל לחזור לכאן אל החדר,.. ואני אספור מ 1 עד 5 על מנת לעזור לך לשוב לערנות מלאה, וכאשר אגיע ל 5 תוכל לפקוח את העיניים ולהרגיש מצוין, אולי מן תחושה כזו שמשהו משמעותי התרחש והשתנה בתוכי, כך שאני מתחיל לצפות לדברים נפלאים שיתרחשו בחיי ופועל בביטחון ליצירת הזדמנויות מיטיבות עבורי… כן 🙂 בדיוק כך.

1… 2… 3… 4… תוכל להניע אצבעות ידיים ורגלים, להקשיב לקולות שמסביב… 5. ערנות מלאה. וכאן תמה המדיטציה.

[share title="שתפו באהבה" socials="facebook, twitter, google, pinterest, bookmark" class="" ]

[/toggle]