מלא פרטים להתחיל להרגע!

הורד עכשיו ותתחיל להרגע :)

הרצון לקבל או ההכרח לקבל – בהירות על קבלה והשפעה

Home/כללי, מובחרים/הרצון לקבל או ההכרח לקבל – בהירות על קבלה והשפעה

כאשר מדברים הרבה פעמים בקבלה על המושג הרצון להשפיע והמעבר מרצון לקבל לרצון להשפיע כדי להשיג את הדבקות וההידמות לבורא, יש בי איזה צרימה והתנגדות והבנתי שזה בגלל בחירת המושגים ואני חושב שזה יוצר צרימה לא רק אצלי. כי כאשר מדברים על כך שאדם בדרך כלל חי בתודעה של רצון עצמי ומשווים זאת לראשי תיבות רע.. וזה מתקשר למושג רע אסוציאטיבית יש כאן בעיתיות.

כלומר, נוצר מצב שכדי שיהיו אנשים שישפיעו חייבים להיות אנשים שיקבלו ואלה שיקבלו הם ברצון עצמי = רע , כלומר חייב להיות רצון עצמי ואנשים שעדיין לא עברו לרצון להשפיע וזה לא מסתדר עם כך שזה רע.

נראה לי אלוהים והשפע האלוהי יותר חכם מזה. 🙂

אז איך אני מבין את זה?.

נסו לראות זאת כך בתהליך רוחני אדם בא מנסיבות חייב וחי בעולמנו, ויש סבירות גבוהה שהוא פצוע בתוך האישיות שלו בחלקים הרגשיים ואף ברוחניים ומבולבל ועצוב ועוד הרבה קשיים. כלומר יש סבל בעולם, נגדיר סבל ככל מה שאדם יכול לומר שלא מרגיש אצלו טוב.
התרופה היחידה לכול זה היא לקבל יותר אהבה ולא פחות. יותר קבלה ולא פחות. ובוודאי שחוסר שיפוט כבסיס ולא משנה איפה הוא נמצא לכן לא יפה לקרוא במצב כזה לאדם כמושפע מהרצון לקבל ולתבל זאת עם תחושת אשמה שהוא לא מתעלה מעבר.

לכן השינוי הטרמינולוגיה שאני מציע הוא.

רצון אחד שנמצא על סקלה כאשר בשתי הקצוות הוא מהווה תיקון של הלב האחד המאוחד. ללא השוואה של טוב יותר או פחות בכלל.

ההכרח /חובה לקבל,
והרצון להשפיע.

כלומר, כאשר אדם מצוי בסבל /לא מרגיש טוב מוחלט. הוא נמצא בהכרח לקבל, החסד מצידו הוא ההסכמה לא לעשות דבר ורק לקבל, אהבה מ"בודהיסטבה" אנשים מוארים שונים שיכולים לתת ללא תמורה.

הוא לא צריך להרגיש עם זה רע,

הוא לא צריך להחזיר להם שום דבר,

והוא גם לא צריך להיות כמוהם.

הקבלה הזו ממלאת ומרפאת את הכלי קבלה שלו, ואז שהוא בעצמו יעבור את הסף ויחוש שאין טוב אחר משירות ורצון להשפיע הוא יעשה זאת.

רק בלי המלחמה התמידית שמספרים בקבלה כול הזמן "שיוצרת מציאות" ,לדעתי, שהנטייה שלנו היא הרצון לקבל וכל העניין הוא להתגבר על האגואיזם ולהפוך את הכיוון לרצון להשפיע ולהידמות לבורא, ולהזרים את השפע של הטוב שמצוי בתודעת שירות כזו.

עוד הדגשה חסרה לדעתי היא שחשוב להוציא את הדגש של הישג אישי של המעבר מרצון עצמי לרצון להשפיע, ולראות בעצם את התרומה לעולם שנעשית כאשר אדם החליט לשרת ולהתמסר לעשיית טוב.

ומה עם השלב שהוא בהכרח /חובה לקבל?, גם כאן התשובה נהיית פשוטה מאוד כאשר אדם מרפא את הלב שלו זה כבר לא עניין אישי, כל העולם עולה ומתעלה. לכן השירות הוא לקבל במצב זה.