מלא פרטים להתחיל להרגע!

הורד עכשיו ותתחיל להרגע :)

מה זה בכלל אומר לצאת מכל התבניות מחשבה המעכבות והמגבילות שלנו?

Home/בלוג, מובחרים/מה זה בכלל אומר לצאת מכל התבניות מחשבה המעכבות והמגבילות שלנו?

מה זה בכלל אומר לצאת מכל התבניות מחשבה המעכבות והמגבילות שלנו?. הרבה משתמשים במושג הזה של לצאת להשתחרר מתבניות מחשבה ישנות שאינן מתאימות יותר למטרות החדשות של מי שאני עכשיו. אבל מה זה אומר?. איך נדע שיצאנו מהם?. עד כמה אנחנו בכלל יכולים לצאת ולקלף את האני הישן שלנו כמו עוף החול ולהוולד מחדש. כל כמה זמן צריכים לעשות זאת?. האם יש את הנוסחה האחת או הקוד שעוד מעט מישהו ישווק לנו על כיצד לעשות זאת?. בכל זה ועוד אני מתכוון לגעת בפוסט הזה.

בספר שאני מסיים לקרוא (עלייתו של פרומטיוס, רוברט וילסון), מתקבלת תמונה על התפתחות הרובוט אדם בשלבים. לפעמים זה אפילו מגיע עד ל PHD, תלוי בחומרת התכנות והפנמת החינוך. שלא תבינו אותי לא נכון אני לא אומר שאין יוצאי דופן גם בתוך המערכת שהצליחו להביא לעולם את הזוית שלהם המיוחדת ואת המסר של אהבה דרך PHD אבל הם מעטים. אז, לא נתפזר נחזור לכך שרוברט וילסון מתאר זאת כשלבים של יצירת מעגלים עצביים במוח. מהפרימיטיבי ביותר, ביו-השרדותי התלות/שחרור מהאם שקובע מאוחר יותר בחיים את היכולת להיות סקרן בסביבה חדשה לחקור את הלא נודע. אחריו מגיע התפחות של מעגל שני הרגשי-טריטוריאלי, איפה שרוב האנושות הפוליטית עדיין נמצאת, סימון גבולות עמים לאומים הסכמי שלום/כוח וכיו'. חלק זה נשלט ע"י המוח הלימבי, רגשי שמבין יותר בשפה לא מילולית או בטון הדיבור. למשל, כדי לקבל החלטות עם המדבר בסטטוס גבוה/נמוך מי יותר חזק למי להקשיב וכיו'. כאן דפוסי נשלטות או שליטה באים לידי ביטוי, טיפוס כנוע שמחפש לקבל הוראות או בוס מ***אק.

השלב השלישי הוא התפתחות החלק הרציונאלי זה שיודע להסביר כל דבר ולתת הגיון לדברים, גם לשטויות. למשל, בדרך כלל החלק הזה מושפע או נמצא בשירות החלקים ההשרדותים פרימיטיביים כאשר פוליטיקאים מפחידים כשלב א' מסכנה איראנית ואז מסבירים כל מיני הסברים על גזירות כלכליות או למה כדאי לבחור בהם, הם תפסו את הקשב של המוח הלימבי, באמצעות הפחד אנשים כבר  יאמינו לכל שטות שיספרו להם. הרבה דתות, עבדו כך בעבר וזה אפילו עדיין עובד כך במקומות מסוימים. כאשר,התפתחות חלק זה שבא לביטוי גם בלימוד כישורים כמו נגינה ואחרים נמצא בשירות חלקים הגבוהים ממנו נמצא יצירות מוסיקליות ממלאות בהשראה ואור ומפגישות מימדים גבוהים עם העולם שלנו, מוסיקה היא דרך מצויינת להעביר את השפה של המעגלים העצביים הגבוהים.

שלב תכנות מעגל רביעי קורה לאחר מכן וקשור לזהות המינית ולהפנמת הכללים החברתיים, מה'צריך', אדם כדי להשתלב בחברה. בנוסף לכל התנאים החובות והזכויות האם הוא גם צריך לקבל שהוא חופשי מכל מגבלה שהיא, ויכול לקבל את עצמו בדיוק כפי שהוא לדעת שהוא מספיק, או שהוא חייב לללכת על המסלול ולהגיע להפנמה מלאה ולקו הגמר של ההשתלבות וההצלחה ולקבל PHD. (כבר מזמן זה לא הזרם העכשוי אלטרנטיבי של התקופה, שזה מהפכה של אהבה  התעוררות לאני הגלקטי החופשי האנרכיסטי במובן מסויים כמובן, אבל רק בשביל להבין את הרקע של איך יוצאים מהתבניות הישנות או המגבילות או איך שתרצו לקרוא לזה מובא כאן תמונה קצת סטריאוטיפית של יצירת הרובוט אדם שהולך ממש ברחובות וקונה את המבצעים האחרונים).

אז איך נמנעים משטיפת מוח חברתית?. תשובה אי אפשר. כי הטכניקה היא לא להוולד לעולם, וזה חבל. ברגע שאדם מגיע לעולם הוא מגיע חסר אונים או על פי השפה המקצועית של פסיכולוגיה התפתחות רגישות להטבעה של שלב התפתחותי מסויים (ביו-השרדותי), לדוגמה בכתות או אפילו בגיוס למסגרות מאוד מקובלות שמה לעשות ,גם שולחות אנשים לעשות דברים לא רציונאלים כמו להרוג, מביאים את האדם לתחושה זו של חוסר אונים תלות במערכת, ואז אפשר להטביע בו כללי התנהגות קודים השרדותיים חדשים וליצור תכנות חדש של כל מה שהכרחי לעולם החדש אליו נכנס מפוחד וחסר אונים.

תינוק נולד מוסלמי ואיזה קסם הוא הופך להיות מאמין באסלם, תינוק נולד יהודי ואיזה קסם הוא מאמין בקב"ה תינוק נולד נוצרי ואיזה קסם הוא מאמין בשילוש הקדוש וכן הלאה. מה שאני רוצה לומר, זה שמי שאתה אומר שאתה, זה לא מי שאתה זה מי שגדלת לחשוב שאתה.

אני נזכר שאחרי הצבא יצאתי בלי שום מכשיר ניווט לעולם לחקור את השאלה מי אני?. ובאחד המפגשים נאמר לי שיש את עמית ויש את העל עמית, אז לא ידעתי עדיין שמושג זה שאול מעולם המושגים של נטשה אבל מה זה חשוב מאיפה, זה מעבר מצוין למעגל ההוליסטי הניורו-סומאטי. מה???.

המעגל העצבי החמישי בגדול, זה מתי שאנשים שמצליחים לרפא את עצמם, אחרים,  זה כשהמילה מצליחה להגיע עד לפיזי ולחולל ריפוי שינוי טרנספורמציה. תטא הילינג פועל במישור זה כמובן, ואנשים באופן כללי שהולכים פחות לרופא גם עוררו חלק זה במוח. כאן אתה כבר מתחיל לצאת משליטה של הרובוט שהיית עד עכשיו. כל שבט בעבר היה לו מומחה לחלק זה במוח שגם מגיב כימית לנוכחות של מומחה כזה והיו קוראים לו שמאן. הרבה מצבים שאנשים רואים כנס רפואי הם פשוט יכולת להפעיל את החלק הזה הניו-סומאטי ולחולל ריפוי/נס אצל אדם הסובל מכל בעיה או מחלה. יש גם צמחים טבעיים שמעוררים את המעגל העצבי הניורו-סומאטי.

אחר כך יש מעגל של תודעה קולקטיבית(קשור לגנטיקה, DNA) ואח"כ שם הגעתי בספר, המטא תכנות.

מה שייתכן שאתם כבר יכולים להבחין הוא עד כמה כל הרעיון של תבניות מחשבה מעכבות או תפיסות המגבילות הן מן פארודיה המתרחשת בתוך המוח. שום דבר מזה אינו המציאות אלה הפנמת כללים ותכנות שאולי אפילו העובדה שמתים אחרי 120 שנה זה רק בגלל שאמרו לנו שמתים, מי יודע כי ברמה ההולגרפית הכל קשור ומחובר. לכן הפרשנות וההפנמה של לידה מחדש ושחרור מתבניות מגבילות תמיד צריכה לבוא יחד עם הרגשה שאתה זה מי שאתה באמת!, משהו שקרוב הרבה יותר לתפיסה של אחדות, אהבה חופש יצירתיות גאונות אישית ולפעמים אפילו התעלות והארה שלא ניתנת להכניס למילים.

לכן, המודעות לזה שאנחנו עדיין בתוך סביבה שלאו דווקא משווקת(בהכללה) מסרים שנשתחרר ונקבל את עצמנו כפי שאנחנו שנקנה פחות דברים שאנחנו לא צריכים, שנרגיש מרוצים כפי שאנחנו שמחים יותר ומאושרים יותר, מודעות לכך זה דבר הכרחי כדי לחזק את ההקשבה למי שאתה באמת, ולהגביר את הווליום של האחד בתוכך שזה לא מגיע מההגדרות של העולם הזה. זה מעבר והרבה יותר.

כמו ששיר שאני אוהב ששר אותו שיר.. אומר.. "כמה כמה כמה כמה כמה אהבה יש בעולם או הו הו הו הו הו או… או הו הו או הו הו או… ":) כי במאוחר או שלא במאוחר השאלה החשובה היא כמה אהבה מצאת בעולם בעצמך ובאנשים אחרים ובכלל..

להפתחתות הניורו-סומאטית הוליסטית שלך..

עמית